Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

I Definicje

1. Administrator

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria radcy prawnego Wojciech Kubisztal, adres: Januszowicka 5/109, 53-135 Wrocław, email: kontakt@kubisztalkancelaria.pl, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 885159365, REGON: 526616260.

2. Dane osobowe

Informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, identyfikator oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików Cookiem oraz innej podobnej technologii.

3. Polityka

Niniejsza Polityka prywatności.

4. RODO

Należy przez to rozumieć rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

5. Serwis

Należy przez to rozumieć serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem kubisztalkancelaria.pl

6. Użytkownik

Każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej lub kilku usług czy funkcjonalności w Polityce.

7. Polityka cookies

Związana jest z plikami, które przede wszystkim umożliwiają Użytkownikowi dostęp do Serwisu i ułatwiają Użytkownikowi korzystanie z niego. Z polityką cookies Serwisu możesz zapoznać się pod adresem kubisztalkancelaria.pl/regulamimy

II Kontakt z Administratorem

Z Administratorem można skontaktować się poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej kontakt@kubisztalkancelaria.pl lub adres korespondencyjny: Kancelaria radcy prawnego Wojciech Kubisztal ul. Aleja Kasztanowa

III Informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych

1. W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług.

2. W celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. b, f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług.

3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w Serwisie w niezbędnym zakresie, co do:

a) formularza kontaktowego:

– imię, ewentualnie firma,

– adres poczty elektronicznej,

– numer telefonu;

cel: możliwość skontaktowania się z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Użytkownik może podać inne dane osobowe w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Niepodanie przez Użytkownika niezbędnych danych skutkuje brakiem możliwości usługi.

podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO;

b) umowy o świadczenie usług:

– imię i nazwisko, – adres zamieszkania, – numer PESEL, – adres poczty elektronicznej, – numer telefonu;– firma, – siedziba, – KRS, – NIP, – adres poczty elektronicznej, – numer telefonu;

cel: możliwość wyceny usługi, a następnie zawarcia z Użytkownikiem umowy o świadczenie usług oraz jej wykonania. Niepodanie przez Użytkownika niezbędnych danych skutkuje brakiem możliwości usługi. Chodzi o udzielania porad prawnych, sporządzania opinii prawnych oraz pism procesowych i innych dokumentów, tj. realizacji umowy o świadczenie usług prawnych. Podstawę prawną stanowi tutaj art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Jeśli przetwarzanie danych szczególnej kategorii jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń zarówno w postępowaniu sądowym, administracyjnym, jak też postępowaniu pozasądowym – podstawą jest art. 9 ust. 2 lit. f RODO.

c) realizacji obowiązków prawnych Administratora:

Administrator przetwarza Dane osobowe Użytkowników w związku z realizacja obowiązków prawnych na niego nałożonych, dotyczących m. in. prowadzenia rachunkowości i dokumentacji księgowej, a także realizacji praw osób, których dane dotyczą. Również tj. przepisów proceduralnych określających dane, które powinny znaleźć się w odpowiednich pismach procesowych wystosowywanych w imieniu Użytkownika, (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 126 § 1 i 2 kpc, art. 63 § 2-3a kpa oraz pozostałe przepisy).

d) w celu inicjowania lub utrzymywania relacji biznesowych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

e) w celu kontaktu, w tym udzielania informacji i odpowiedzi na zapytania niezwiązane ze świadczonymi usługami prawnymi, a związane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem skutku braku możliwości wykonania usługi w przypadku ich niepodania.

5. Administrator w ramach prawidłowego funkcjonowania Serwisu korzysta z plików cookie. Cele i zasady dotyczące korzystania z plików Cookiem znajdują się w Polityce cookies.

6. Okres przetwarzania danych osobowych zależy od rodzaju usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

IV Przysługujące prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych

1. Użytkownikowi przysługuje prawo do:

– dostępu do swoich danych osobowych,

– sprostowania danych osobowych,

– usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym),

– ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

– sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

2. Zgoda wyrażona przez podmioty danych za pośrednictwem Serwisów internetowych może zostać w dowolnym momencie wycofana, co nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania danych, których dokonano przed jej wycofaniem.

Administrator informuje, że nie ma obowiązku usunięcia danych (czyli realizacji „prawa do bycia zapomnianym”) w przypadku, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do:

– korzystania z praw i wolności wypowiedzi i informacji,

– wywiązania się z prawnego obowiązku przetwarzania na mocy prawa Unii
Europejskiej lub prawa polskiego,

– celów archiwalnych w interesie publicznym, celów badań naukowych lub
historycznych lub celów statystycznych,

– do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Powyższe uprawnienia, a także zamiar wycofania zgody mogą zostać zrealizowane poprzez przesłanie stosownego żądania drogą elektroniczną na adres poczty Administratora bądź listownie na adres siedziby Administratora podany w punkcie I Polityki.

4. W każdym przypadku uznania, że prawa osoby fizycznej wynikające z przepisów prawa i Polityki są naruszane, Użytkownikom przysługuje prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2.

V Odbiorcy danych osobowych

1. Wzwiązku z realizacją usług Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym dostawcom usług systemów informatycznych pozwalającym na prawidłowe korzystanie z Serwisu, w tym także bankom i operatorom płatności, adresaci pism kierowanych w imieniu Użytkownika przez Administratora danych, w tym sądy i inne organy, oraz usługodawcom, którym w drodze umowy powierzono przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji świadczonych usług oraz zarządzanie Kancelarią. (np. usługi IT i techniczne, usługi teleinformatyczne, firmy kurierskie i pocztowe itp.). Podmioty te działają na zlecenie Kancelarii w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania powierzonych im usług.

2. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

VI Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)

Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:

a) współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;

b) stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję

Europejską;

c) stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy;

VII Bezpieczeństwo Danych osobowych

1. Administrator zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych przed bezprawnym ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem danych przez osoby nieupoważnione, zniszczeniem, utratą, uszkodzeniem lub zmianą oraz przetwarzaniem danych osobowych w sposób niezgodny z przepisami RODO.

2. Administrator danych podejmuje w celu zabezpieczenia powierzonych danych osobowych środki techniczne i organizacyjne spełniające wymogi RODO, w szczególności środki wymienione w art. 24 oraz art. 32 RODO, zapewniające poufność, integralność i dostępność usług przetwarzania przekazanych danych osobowych.

VIII Polityka cookies

1. Administrator wykorzystuje pliki cookies głównie w celu dostarczania Użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług, o ile w danej chwili są one dostępne w Serwisie. W związku z tym Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne oraz statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Korzystanie z plików cookies w ramach Serwisu nie ma na celu identyfikacji Użytkowników. Polityka reguluje przetwarzanie danych związane z korzystaniem z własnych plików cookies.

2. Administrator wykorzystuje niezbędne pliki cookies przede wszystkim w celu dostarczania Użytkownikom usług oraz funkcjonalności Serwisu, z których Użytkownik chce skorzystać. Niezbędne pliki cookies mogą być instalowane wyłącznie przez Administratora za pośrednictwem Serwisu. Podstawą prawną przetwarzania danych w związku ze stosowaniem niezbędnych plików cookies jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO).

3. Analityczne pliki cookies (zamiennie statystyczne) umożliwiają pozyskanie informacji takich jak liczba wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Są one stosowane w celu ustalenia, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak Użytkownicy poruszają się po stronie poprzez prowadzenie statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Przetwarzanie danych odbywa się w celu poprawy wydajności Serwisu. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Funkcjonalne pliki cookies mogą być instalowane przez Administratora i jego partnerów za pośrednictwem Serwisu. Podstawą prawną przetwarzania Danych osobowych w związku ze stosowaniem niezbędnych i analitycznych plików cookies przez Administratora, w tym celu jest jego uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), polegający na zapewnieniu najwyższej jakości usług świadczonych w Serwisie.

4. Zgoda może być w każdym momencie wycofana za pośrednictwem funkcji dostępnej w oknie wyboru widocznym na stronie Serwisu.

IX Postanowienia końcowe

1. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką obowiązują unijne i krajowe przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.

2. Jeśli Użytkownik uważa, że przetwarzanie danych osobowych jest niezgodnie z RODO, ma on prawo do wniesienia skargi do PUODO (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane Użytkownika nie będą przetwarzane przez Administratora w sposób zautomatyzowany.

3. Administrator danych informuje, że w razie wątpliwości w zakresie przedstawionych informacji każda osoba, której dane dotyczą może zwrócić się do Administratora danych z wnioskiem o udzielenie wyjaśnień. Wniosek, o którym mowa powyżej może Pani/Pan złożyć drogą elektroniczną na adres: kontakt@kubisztalkancelaria.pl

4. Administrator danych udzieli odpowiedzi na wniosek w terminie 30 dni od dnia jego wpływu

Data ostatniej aktualizacji Polityki: 11 czerwca 2025 r.